miércoles, 13 de agosto de 2014

¿ANTICIPAR CON APOIO VISUAL OU SEN EL EN TEA?

Todos aqueles que leechedes "La razón por la que salto" saberedes porqué me cuestiono o feito de anticipar as accións que se van a levar a cabo cos alumnos con TEA mediante apoio visual a pesar de ser unha das medidas que se presume que hai que levar a cabo dende un principio, de modo xeral, con todo o alumnado con estas características.

Sóese decir que as persoas con TEA son “pensadores visuais", feito polo que debemos favorecer a vía con ese nome. Con respecto a isto en AUTISMO DIARIO.ORG escribiuse o seguinte:

"Estas estrategias cuentan con algunas ventajas como la predictibilidad, ayudando a disminuir la ansiedad y las conductas desafiantes; la estabilidad, es una información que permanece en el tiempo, más que las palabras que se esfuman; ayudan a las personas con TEA a organizar la información, dando una estructura más comprensible; y con todo esto, aumentan las probabilidades de lograr una mayor autonomía".

En contraposición a isto atopase a opinión de Naoki, autor do libro anteriormente citado, a quen se lle pregunta en determinado momento do libro, "¿Necesitades ter horarios e calendarios con reforzos visuais?"

Resposta textual de Naoki: "no soy un gran amante de tener calendarios y horarios por todas partes. (...) Los calendarios visuales nos crean una impresión tan fuerte que, si se produce un cambio, nos domina la frustración y el pánico. Hacernos observar que el nuevo cambio también puede figurar en el calendario no sirve de nada, me temo. (...) En mi caso acabo mirando la hora tan amenudo que ya no disfruto de lo que hago."

Tamén nos di que para entender instruccións ou para seguir a orden de determinadas acción as guías visuais si lle son de axuda.
Como metodoloxía alternativa aos horarios e calendarios visuais danos a palabra falada, explicar de xeito oral o que se vai facer. Di que pode ser un medio máis lento pero que á larga resulta máis eficaz.

Esta é unha cuestión que deixo aberta xa que ata o de agora apostei pola vía visual en lugar de polas explicacións orais pero ben é certo que os nenos con TEA sofren seriamente os cambios en tarefas programadas polo que se pode considerar seguir metodoloxías alternativas para tentar diminuir os ataques de pánico que se lle ocasionan.





"Y cuando la esperanza brille en todo el mundo, nuestro futuro quedará conectado con el vuestro. Esto es lo que yo deseo, por encima de todo" Naoki Higashida.


2 comentarios:

  1. Yo me imagino que dependerá de la persona, habrá que probarlo todo hasta encontrar algo a lo que se adapte más y mejor.
    Un bico!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Opino o mesmo ca ti! Non debemos emperrarnos cunha metodoloxía concreta senon buscar o máis oportuno para cada caso. Por iso me pareciu tan oportuna a resposta deste pequeno autor en contra do que maioritariamente se cree :)
      Un bico!!

      Eliminar