martes, 8 de abril de 2014

ORDEAMOS SECUENCIAS

As secuencias temporais permítennos organizar e estructurar o pensamento, habilidades esenciais para a estabilidade física e emocional.

Por isto hoxe propoño este Symbaloo no que se recollen algúns xogos online para ordear secuencias temporais e series.



"Se non se poidera cambiar nada non existirían as bolboretas"


martes, 1 de abril de 2014

CONCIENCIÉMONOS! 2 DE ABRIL

Mañá conmemoramos o Día Mundial de Concienciación sobre o Autismo.

No noso cole hai diferentes actos programados para que toda a comunidade escolar se conciencie sobre os TEA: un bonito mural feito con debuxos todos eles pintados en tonos azuis, pegatinas con motivos do día, un corazón de globos azuis...

Pola parte que me toca a min preparei unha sesión duns 30 minutos para a cal saquei vídeos e ideas do seguinte artículo de Autismo Diario: http://autismodiario.org/2014/01/02/explicando-que-son-los-trastornos-del-espectro-del-autismo-ninos-de-primaria/

Os alumnos que participan na sesión xa coñecen o autismo e asistiron a outras sesións de sensibilización. 

Comezaremos co visionado do seguinte vídeo:



Aos nenos dirémoslles: Este vídeo vainos ensinar un mundo no que se busca a perfección e o orden, donde todo está moi colocado e programado. Todo é normal ata que un neno decide saltarse as normas. Mirade!
Despois de ver o vídeo… Este neno é xoguetón, imprevisible, alegre… ¿É moi distinto a vós? Daquela podemos pensar que quen é diferente nun lugar pode ser estupendo noutro…. Entón… ¿Ser diferente é malo?

Logo propoñerémoslles o seguinte xogo: Escollemos a un dos nenos ou nenas e deixamos un bombón sobre da mesa poñemos ao rapaz ou rapaza mirando cara os seus compañeiros e proxectaremos a seguinte imaxe mentras lles decimos a todos os demáis que garden silencio:

A continuación dirixímonos ao voluntario ou voluntaria e pedirémoslle nalgún idioma que non coñeza ou mesmo inventado, que nos de o bombón. Non se fan xestos nin se sinala nada, so de xeito verbal.
Como non entenderá nada, preguntámoslle ao resto do alumnado que lle estasmos pedindo.
Esta é unha oportunidade para preguntarlle a compañeira como se sentiu mentras lle preguntábamos algo e era a única persoa que non entendía nada. Darémonos a volta e deixarémoslle que vexa a pantalla.
Nese momento explicarémoslles a todos que os apoios visuais como os pictogramas axudan á comunicación dos nenos con autismo xa que son aprendices visuais.

Logo poñeremos un novo vídeo sobre as sensacións que perciben os nenos con TEA.



Aos nenos dirémoslles: Moitos nenos e nenas con TEA teñen problemas para regular os seus sentidos ¿Cales son os sentidos?
Pois en ocasións hai sensacións, ruidos e imaxes que os poñen moi nerviosos e esto fai que o pasen realmente mal.
Miramos o video e a ver se o entendemos mellor.

Despois do vídeo: ¿Cómo vos sentistes vendo o vídeo?
As veces cun pequeno xesto como baixar o volumen ou non facer ruidos innecesarios podemos evitar o malestar dos compañeiros.

Remataremos cun vídeo relacionado coa linguaxe e a comunicación




Aos nenos dirémoslles: Para que coñezamos que non todo o mundo gusta de falar ou pode facelo vexamos que hai outros medios para poder comunicarse con eles. ¿De que outros xeitos ademáis dos que nos amosan no vídeo nos poderíasmos comunicar?

Rematamos vale? Pero antes vexamos que conclusións de todo esto que vimos. Algunhas son as seguintes:
  •       É necesario ser cuidadosos coa linguaxe que usamos cos nosos compañeiros para que todos nos entendan.
  •   Tamén é moi importante xogar de forma adecuada e evitar que se queden solos invitándoos a xogar con vos.
  •     E como non, a todos nos gusta que nos digan as cousas que facemos ben, verdade? Pois haillo que decir a todos os nosos compañeiros.
  •     Querámonos moito e respetémonos entre todos así seremos moito máis felices.



martes, 25 de marzo de 2014

INICIÁMONOS NA LECTURA

Somos moi ambiciosos e queremos aprender moito.

Estamos rematando o trimestre pero como avanzamos a pasos axigantados vámonos adentrar na lectura aproveitando que o gusto polos libros é notabel. 

No caso que nos ocupa, para aprender a leer optamos pola lectura global que se dirixe á percepción e ao recoñecemento como un todo das palabras escritas.

Comezaremos por palabras funcionais e cotidianas como o recoñecemento do nome propio, de mamá e de papá.

A finalidade da intervención e a metodoloxía  ao igual que os materiais que se van empregar refléxanse á perfección o seguinte vídeo:



"A educación debe ser unha proposta de formación integral do suxeito como ser humán" Manuel Area


miércoles, 12 de marzo de 2014

EXERCITAMOS A NOSA ATENCIÓN

Como xa sabemos manexar o rato e o teclado do ordenador vamos continuar coa nosa andaina descubrindo as TIC.

Queremos entrenar a nosa atención con diferentes xogos. Por iso rebuscando na web fumos seleccionando os que máis nos gustaron e aqueles que poden ser máis útiles.

Aquí vos deixo o Webmix que comecei e que pouco a pouco irei actualizando na aplicación.






martes, 11 de marzo de 2014

III CONGRESO INTERNACIONAL DE AUTISMO

O vindeiro venres 21 e sábado 22 de marzo celebrarase en Murcia o III Congreso Internacional de Autismo. Aínda está aberta a inscripción! 
A seguinte imaxe remite á páxina oficial do congreso:





Os ponentes son grandes profesionais cunha longa carreira e experiencia. Entre eles atópase Marc Monfort, Javier Tamarit e Miguel Ángel Verdugo.

lunes, 10 de marzo de 2014

CURSO PECS

Hai tempo que espero un curso de PECS e... Hoxe atopeime con esta novidade na páxina de Facebook do Centro de Estimulación e Aprendizaxe Pautas de Pontevedra:



"Eu non ensino aos meus alumnos, so lles proporciono as condicións nas que poidan aprender" Albert Einstein.



APLICACIÓN PictogramAgenda

Esta fin de semana tiven o pracer de disfrutar dun Curso de Formación impartido por ARASAAC en Alicante grazas ao Centro de Desenvolvemento Infantil Sentits (http://www.clinicasentits.com/).


No curso fóronnos desengranando estratexias para o emprego de diferentes programas e aplicacións. Como foron moitos e diversos os softwares que traballamos ireivos contando de a poucos todos eles.

Quero comezar por unha aplicación que me parece moi útil tanto para empregar no colexio como na casa e que de seguro pode facilitar a vida de moitas persoas. Trátase da PictogramAgenda.

PictogramAgenda é unha aplicación informática que facilita a xeración e o uso de axendas visuais en dispositivos móviles ou tablets que estén basados no sistema operativo Android. Permite configurar e ordear unha secuencia de imaxes (como máximo 12) que formarán a axenda visual.

Déixo un breve resumo das principais características:
  • Pódese altera a orde das tarefas pendentes en calquera momento cun arrastre do pictograma á súa nova posición.
  • Permite tachar pictogramas para decir que esa tarefa non se vai realizar.
  • Pódese retroceder ao pictograma anterior e ate volver ao estado inicial con todas as tarefas pendentes.
  • Permite gardar e cargar axendas xeradas.


Dende o seguinte enlace pódese descargar esta aplicación:



"A veces tes que cambiar a forma en que ves as cousas" Anónimo